Header Ads

ad

ÇOCUKLARDA ASTIM BELİRTİLERİ

       Astımın nedeninin büyük kısmını allerjik faktörler oluşturur. Bazı kişiler bazı maddelere karşı daha duyarlıdır. Çiçek ve ev tozları, kedi tüyü, evde yaşayan bazı böcekler… Bu böcekler nemli yerlerde yaşarlar ve astıma neden olan önemli bir faktördür.

Aşağıdaki alerjik astım belirtileri genel olarak görülen belirtilerdir:

  • Öksürük nedeniyle uykudan kalkıyorsa
  • Sabaha doğru öksürükler oluyorsa
  • Oyun sırasında enerjinin düşmesi
  • Hızlı nefes alıp verme
  • Göğüste ıslık sesi
  • Nefes sıkışmaları
  • Göğüste sıkışma
  • Çok sık öksürük
       Her çocukta astım ve alerjik astım belirtileri aynı olmayabilir. Ayrıca bu belirtiler astım ataklarında farklılıklar gösterebilir. Astım kontrol altına alınmadıkça artan stres; uyku sorunlarına, konsantrasyon eksikliğine, huzursuzluğa, depresyona ve iştahsızlığa neden olabilir.

Astım, hava yollarının daralması ile kendini gösteren ve ataklar (krizler) halinde gelen bir hastalıktır. Hastalar ataklar arasında kendilerini iyi hissederler. Astımda hava yollarında mikrobik olma yan bir iltihap vardır. Bu nedenle hava yolu duvarı şiş ve ödemlidir. Bu durum akciğerlerin uyaranlara aşırı duyarlı olmasına neden olur. Toz, duman, koku gibi uyaranlar ile öksürük, nefes darlığı ve göğüste baskı hissi gibi yakınmalar ortaya çıkar.


Çocuklarda astım neden olur?
Çocukluk çağında astım % 90 oranında allerjik kökenlidir. Ev içi allerji yapıcı maddelerin bronşlarda yarattığı hassasiyet; soğuk hava, egzersiz, solunum yolu enfeksiyonları, kimyasal kokular, hava kirliliği ve sigara dumanı gibi uyaranlarla temas sonucu astım belirtilerinin ortaya çıkmasına neden olur. Bunun yanında alerjik olunan maddeye bir anda aşırı maruz kalmak da öksürük, hırıltı, nefes darlığı belirtilerine yol açabilir.

Hiç yorum yok