.fluid_container { margin: 0 auto; /* aling centered */ width: 100%; max-width: 900px; overflow: hidden; }

Kalp sağlığı için öneriler

Avcılar Hospital bünyesinde görev yapan Kardiyoloji Uzmanı Corç Baytaroğlu'ndan kalp sağlığı için tavsiyeler:



-Bol bol meyve, sebze ve baklagil tüketin. Gün içinde, ufak porsiyonlar halinde 5 öğün yemek yiyin.
-Makarna, pirinç, ekmek, buğday, patates ve mısır gevreğinden oluşan nişastalı yiyecekleri, öğünlerimizde düzenli olarak tüketin.
-Günde en az 1.5 litre sıvı almayı hedefleyin. Su tüketiminizi artırın.
-İşlenmiş et, peynir ve aburcubur gibi fazla tuzlu yiyeceklerden kaçının.

-Omega 3 bakımından zengin besinler (balık, semizotu, soya, çay, üzüm ve keten tohumu) alın.
-Günde yarım saat yürüyün. Bu kalp krizini yüzde 50 azaltır.
-Bir avuç kayısı veya incirin gün içinde tüketilmesi sağlık beslenme için vazgeçilmezdir.
-Sarımsak vücudun koruyucu hücrelerini beslerler ve tansiyonu düşürür.
-Her türlü kızartmadan uzak durun.

-Her sabah bir bardak ılık suyun ardından bir avuç ceviz yiyin.  

0 yorum:

Yorum Gönder